Dit stukje is geschreven door Nicole, de bewoonster van het huis.
Energie in huis
Al sinds lange tijd werd ik enorm moe wakker. Ik raakte steeds verder uitgeput. Totdat iemand voor mij testte dat ik last had van een geopathische belasting onder mijn huis. Daar sliep ik dus al jaren bovenop! Ik ben op een andere plek gaan slapen en dat hielp, maar ik wilde natuurlijk wel mijn hele huis lekker kunnen gebruiken. Daarom heb ik Margrete gevraagd om mij te helpen.
Op 26 juli 2016 kwam Margrete bij mij om een natuuropstelling en ritueel te begeleiden. Ik had nog drie representanten gevraagd aanwezig te zijn. Na een zorgvuldige voorbereiding met o.a. het plaatsen van kristallen, gingen we van start in de tuin.
Margrete begeleidde het geheel vanuit een prettige rust. Ze legde uit waar nodig, maar liet ons vooral de ruimte om zelf te ervaren.
In de opstelling werd duidelijk dat niet alleen de geopathische belasting de energie verstoorde, maar dat op die lijn ook de energie hing van zielen van soldaten uit de tweede wereldoorlog, die niet goed waren overgegaan. Via verschillende natuurwezens en een ‘vertegenwoordiger’ van de zielen van soldaten kregen wij meer inzicht in het probleem en wat er nodig was om te helen.
Binnen de opstelling mocht ik de waterwezens representeren (mijn tuin grenst aan het water). Dit was een bijzondere ervaring! De energie, die ik voelde, de acceptatie en zachtheid en verbondenheid, waren indrukwekkend.
Daarna volgde een ritueel waarbij we muziek maakten met trommels, fluit, zang en verschillende kleine instrumenten. Doen wat in je opkomt, zei Margrete. En dat voelde heel fijn. Toen we stopten, kregen we een spontaan applaus uit de buurt!
In nog een korte opstelling hoorden we van de verschillende natuurwezens wat er nu anders was en wat er verder nog zinvol zou zijn. Daarna lieten we hen weer gaan en kwamen bij onszelf.
Tenslotte lieten we als dank wat lekkers achter voor de natuurwezens en bleven de kristallen en de brandende kaars de hele nacht in de tuin.
We waren allen onder de indruk van wat we hadden ervaren en hebben dit kort even gedeeld.
De energie in huis is sindsdien een heel stuk rustiger en het proces van verandering is nu nog gaande.
