Op 21 april hebben we het nieuwe huis van onze vriendin Willemijn ingewijd met een ritueel met de vier windrichtingen, en vier stenen, en vier gebakjes; we waren ook met vier mensen. We maakten contact met de huisgeest, die zijn intentie en betrokkenheid toonde, en het wel jammer vond van de keuken compleet van plastic, maar zich er niet ernstig aan stoorde, te meer omdat hij Willemijn’s intentie had gevoeld zo veel mogelijk met natuurlijke materialen te werken; zij had niet beseft dat de keuken geheel uit kunststof vervaardigd was. Er meldde zich nog een speelwezen. Het tuinwezen was heel verlegen (misschien ook wat onwennig binnen) en uitte zijn wens voor meer bloemen, Dicky wees ons op een plaagwezen, maar deze bleek heel goedaardig te zijn (misschien meer grappenmaker dan plager, maar volgens Dicky echt anders dan een speelwezen). In elk geval hadden we veel plezier met al die wezens erbij.odilia heeft aangegeven :
bereid een (gewone) steen voor om mee te gaan, spreek ‘m te voren je wens in voor het huis en willemijn, leggen we in de 4 windrichtingen en laten we daar achter.
neem evt. mee muziekinstr.
we stellen op : huisgeest, evt. anderen die willen meedoen
we doen ook de spreuk voor de 4 w.r.
en verspreiden salie-rook door het hele huis
willemijn zorgt voor lekkers voor de wezens en onszelf
